16 Kasım 2014 Pazar

Aylardır bu bloğa yazı girmedim. Bu suçluluk duygusunu üzerimden atmak içinde sabahın köründe içimde birden bire bir yazı yazma isteği doğdu. Neden böyle bir başlık altında yazmak istediğimi bilmiyorum ama başlamışken sonunu getirelim. Evet sorumuz doğru ziyaretçi nasıl olunur ya da kullanıcılar sitede nasıl hareket etmeli nasıl davranmalı. Her site sahibi haklı olarak emeğinin karşılığını almak ister doğru olanda budur. Bana göre kullanıcı siteye girer okuyacağı bilgiyi okur. Sitenin sağına soluna bakar eğer dikkatini çeken bir yazı varsa onu da okur. En son çıkarker site sahibinin hakkını vermek için reklama tıklar.

blog resimleri
İşte asıl sorun buradan kaynaklanıyor. Reklama tıklamamak. Kardeşim sen bu siteden bilgini aldıysan bir derdine derman olduysa bu site reklama tıklaki teşekkürünü et karşılığını ver. Site sahibi de desin ki bak ben güzel bir iş başarmışım ki insanlar bana hakkımı veriyor diye düşünsün ve bunun üzerine daha güzel bilgilerle tekrar karşınıza çıksın. Nedense bizim insanımızda olay paraya gelince bir kıskançlık belirtisi meydana geliyor. Tıkla ki bu adamda kazansın bu adamda evine ekmeğini götürsün öyle değil mi :) Kullanıcıların yapmaktan kaçındığı bir diğer nokta ise sosyal medyada paylaşmama huyu. Yazı ne kadar güzel ve yararlı da olsa o link pay-la-şıl-maz! Ben nedeninin üşengeçlik olduğunu pek zannetmiyorum. yazının sağında solunda sosyal medya butonlarına tıklamak ne kadar zor olabilir. Bu isteksizliğin bir sebebi var ama çözemedim açıkçası :) Bu zamana kadar hep ziyaretçilerden bahsettim ama site sahipleri de pek masum değil sahte içerikler kopya yazılar filan almış başını gitmiş. Google buna ne kadar dur demeye çalışsa dahi bence kesin bir çözüm bulamadı. Ama tabi buna da şükür demek lazım. Bu konular hakkında bana katıldığınız ya da katılmadığınız konular varsa veya eklemek istedikleriniz olursa aşağıdaki yorum kısmından bildirebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder