16 Kasım 2013 Cumartesi

Uzun yıllardan beri çok farklı antivirüs programlarıı kullandım. denedim beğenmedim sildim denedim beğenmedim sildim derken en iyi antivirüs programı hangisidir sorusu hakkında önemli düşünceler kazandım :) şimdi sizlere bunu aktarıcam.

antivirüs

Öncelikle şunu söylemeliyim ki en iyi antivirüs programı diye bişey yoktur. Çünkü antivirüsleri değerlendirmek sadece 1 ya da 2 madde ile olmaz. Antivirüs programlarının sağlamlığını değerlendirmek için birden çok kural vardır. Örneğin bunlardan bazıları tarama hızı, sistem bellek kullanımı, virüs yakalama kalitesi, internet koruması var mı? gibi. Daha çok fazla madde sayılabilir. Bu programlar bir önceki cümlede sadığım özellikleri aynı anda sağlayamazlar sağlasalar bile tam performanslı olmaz bu yüzdendir ki. en iyi antivirüs programı diye bişey yoktur. Örneğin a programı sistemi kasmaz ama tam koruma sağlayamaz b programı ise tam koruma sağlar ama bilgisayara can çektirir.

Bu programlar belli maddelerden ufak tefek tavizler verse de bu maddelerin geneli olarak belli firma ve gruplar tarafından antivirüs sıralamaları yapılmıştır. Bu sıralamalar her kişiye göre değişebilir. bazıları performansa göre sıralar bazıları virüs yakalamasına göre sıralar. Bu benim sıralamam. yani Top 5 Listem :)

1. Kaspersky Antivirus
2. BitDefender Antivirus
3. Norton Antivirus
4. AVG Antivirus
5. F-Secure Antivirus

Ayrıca buraya tıklayarak antivirüs sıralaması yapan bu siteden performans testlerine bakarak yardım alabilirsiniz. Şu da unutulmamalıdır ki bilgisayarımızı antivirüs programlarından önce biz korumalıyız.

0 yorum:

Yorum Gönder